περιβάλλον και πολιτική

16 ερωτήσεις-απαντήσεις για το ελλ. χρέος από τον ESM

2 Σχόλια

Τις απαντήσεις για το ελληνικό χρέος και τι ισχύει μετά τις αποφάσεις του Eurogroup, αναλύει ο ο Ευρωπαϊκός Μηχανισμός Σταθερότητας (ΕSM). Με ανακοίνωσή του δίνει απαντήσεις σε 16 ερωτήματα σχετικά με τα μέτρα ελάφρυνσης του χρέους

ΠΗΓΗ: http://marketbeast.gr/?p=227

Αναφέρεται στο κόστος της συμφωνίας, αν θα υπάρξουν μέτρα στο μέλλον, πότε θα εφαρμοστούν τα μέτρα κ.λπ.

Αναλυτικά οι 16 ερωτήσεις – απαντήσεις είναι οι εξής:

1. Πότε αποφασίστηκε να κερδίσει η Ελλάδα βραχυπρόθεσμα μέτρα ελάφρυνσης του χρέους;

Στην ανακοίνωση του στις 25 Μαίου του 2016, το Eurogroup έδωσε εντολή στον ESM να εργαστεί πάνω σε μια πρώτη δέσμη μέτρων ελάφρυνσης του χρέους, που αναφέρονται ως βραχυπρόθεσμα μέτρα. Οι υπουργοί τόνισαν ότι τα μέτρα αυτά θα εφαρμοστούν μετά το κλείσιμο της πρώτης αξιολόγησης και πριν από το τέλος του υφιστάμενου προγράμματος του ESM (του τρίτου προγράμματος).

Η πρώτη αξιολόγηση ολοκληρώθηκε. Στις 5 Δεκεμβρίου του 2016, ο ESM παρουσίασε λεπτομερή σχέδια για βραχυπρόθεσμα μέτρα για το Eurogroup, τα οποία συμφώνησε να τα υιοθετήσει.

2. Θα υπάρξουν περαιτέρω μέτρα στο μέλλον;

Στην ανακοίνωση του στις 25 Μαίου του 2016, το Eurogrοup ανέφερε ακόμα μια πιθανή δεύτερη δέσμη μέτρων, εφόσον χρειαστεί, μετά την επιτυχημένη εφαρμογή του προγράμματος του ESM από την Ελλάδα.

Αυτά είναι τα λεγόμενα μεσοπρόθεσμα μέτρα. Για το μακροπρόθεσμο διάστημα, το Eurogroup έχει συμφωνήσει σε ένα έκτακτο μηχανισμό για την διασφάλιση της μακροπρόθεσμης βιωσιμότητας του χρέους σε περίπτωση που προκύψει ένα πιο δυσμενές οικονομικό σενάριο για τη χώρα.

3. Ποιες είναι οι κατευθυντήριες αρχές για επιπρόσθετη ελάφρυνση χρέους;

Το Eurogroup έχει αποκλείσει οποιοδήποτε ονομαστικό κούρεμα. Επιπλέον, έχει συμφωνήσει ότι τα μέτρα θα: α) διευκολύνουν την πρόσβαση στις αγορές για την Ελλάδα, ώστε να αντικαταστήσει το χρηματοδοτούμενο από το δημόσιο χρέος με χρέος του ιδιωτικού τομέα β)θα εξομαλύνουν το προφίλ αποπληρωμής γ)θα παράσχουν κίνητρα για την διαδικασία προσαρμογής της χώρας, ακόμα και μετά τη λήξη του προγράμματος του ESM και δ)θα διασφαλίσουν ευελιξία απέναντι στην αβέβαιη οικονομική ανάπτυξη και τις μεταβολές των επιτοκίων στο μέλλον.

4. Ποια βραχυπρόθεσμα μέτρα θα εφαρμοστούν;

Υπάρχουν τρεις ομάδες βραχυπρόθεσμων μέτρων.

* εξομάλυνση του προφίλ αποπληρωμής της Ελλάδας.

* μείωση του επιτοκιακού ρίσκου.

* άρση της αύξησης του επιτοκιακού περιθωρίου για το 2017.

5. Πως λειτουργεί η εξομάλυνση του προφίλ αποπληρωμής;

Η εξομάλυνση του προφίλ αφορά το δεύτερο πρόγραμμα της Ελλάδας, με τον EFSF. Η μέση σταθμισμένη ωρίμανση των δανείων στο πρόγραμμα αυτό είχε συμφωνηθεί αρχικά στα 32,5 έτη. Εξαιτίας μιας σειράς παραγόντων, υποχώρησε στα 28 έτη. Η ωρίμανση θα επανέλθει τώρα πάλι στα 32,5 έτη, ώστε μια σειρά απότομων αυξήσεων στο κόστος αποπληρωμής τις δεκαετίες του 2030 και 2040 να απλωθούν σε μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

6. Και σχετικά με το δεύτερο μέτρο, την μείωση του ρίσκου γύρω από τα επιτόκια;

Υπάρχουν τρία διαφορετικά σχήματα (schemes) για το δεύτερο μέτρο. Το πρώτο είναι η ανταλλαγή ομολόγων. Για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, ο EFSF/ESM προσέφερε δάνεια στην Ελλάδα συνολικής αξίας 42,7 δισ. ευρώ. Τα δάνεια αυτά δεν εκταμιεύτηκαν σε μετρητά, αλλά στη μορφή τίτλων κυμαινόμενου επιτοκίου. Η Ελλάδα χρησιμοποίησε τους τίτλους για να ανακεφαλαιοποίησει τις τράπεζες. Οι τίτλοι θα ανταλλαχθούν τώρα για ομόλογα με σταθερό επιτόκιο με μεγαλύτερη ωρίμανση.

Επειδή τα νέα ομόλογα έχουν σταθερά επιτόκια, η Ελλάδα δεν θα είναι πλέον αντιμέτωπη με το ρίσκο να αυξηθούν τα επιτόκια. Οι τράπεζες απαγορεύεται να πουλήσουν τους τίτλους κυμαινόμενου και σταθερού επιτοκίου στην αγορά, αλλά μπορούν να τους πουλήσουν στην ΕΚΤ. Οι τίτλοι που έχουν πουλήσει ήδη οι τράπεζες εξαιρούνται από την ανταλλαγή. Μετά από ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, ο EFSF/ESM θα επαναγοράσει τους τίτλους σταθερού επιτοκίου που έχουν ακόμα οι ελληνικές τράπεζες για να μην αναγκαστούν να αντιμετωπίσουν το ρίσκο των επιτοκίων. Αυτό θα γίνει με πόρους που θα αντληθούν από την αγορά.

Για να εξασφαλιστεί μια ομαλή εκτέλεση, η διαδικασία αυτή θα πραγματοποιηθεί σε διάφορες φάσεις σε μια μακρά χρονική περίοδο.

Το δεύτερο σχήμα προβλέπει ότι ο ESM θα προβεί σε συμφωνίες swap (ανταλλαγών). Το σχήμα αυτό θα σταθεροποιήσει το συνολικό κόστος χρηματοδότησης για τον ESM και θα μειώσει το ρίσκο η Ελλάδα να αναγκαστεί να πληρώσει υψηλότερο επιτόκιο στα δάνεια της όταν τα επιτόκια στις χρηματοοικονομικές αγορές αρχίσουν να αυξάνονται στο μέλλον. Ένα swap είναι ένα χρηματοοικονομικό συμβόλαιο που επιτρέπει σε δυο συμβαλλόμενα μέρη να ανταλλάξουν, για παράδειγμα, πληρωμές σε σταθερό επιτόκιο με πληρωμές σε κυμαινόμενο επιτόκιο.

Το τρίτο σχήμα, γνωστό ως ανάλογη χρηματοδότηση (matched funding), προβλέπει ότι ο ESM θα χρεώσει ένα σταθερό επιτόκιο για ένα μέρος των μελλοντικών εκταμιεύσεων προς την Ελλάδα. Αυτό σημαίνει ότι θα εκδοθούν μακροπρόθεσμα ομόλογα που θα είναι σχεδόν ανάλογης ωρίμανσης με τα ελληνικά ομόλογα. Οι συνθήκες στις αγορές μπορεί να επηρεάσουν τον βαθμό στον οποίο μπορούν να εφαρμοστούν τα τρία μέτρα για την μείωση του επιτοκιακού ρίσκου.

7. Και το τρίτο μέτρο, η άρση της αύξησης του επιτοκιακού περιθωρίου;

Η άρση της αύξησης του επιτοκιακού περιθωρίου αφορά την δόση των 11,3 δισ. ευρώ του προγράμματος του EFSF (του δεύτερου προγράμματος) που χρησιμοποιήθηκε για τη χρηματοδότηση μιας επαναγοράς χρέους.

Αυτή την στιγμή δεν έχει χρεωθεί κανένα περιθώριο σε αυτό το δάνειο, αλλά αρχικά προβλεπόταν να επιβληθεί ένα περιθώριο 2% από την επόμενη χρονιά. Η αύξηση αυτή θα ανασταλεί για το 2017.

8. Χρειάζονται περαιτέρω επίσημα βήματα προτού εφαρμοστούν τα βραχυπρόθεσμα μέτρα;

Σε ορισμένες περιπτώσεις, τα διοικητικά συμβούλια του ESM και του EFSF πρέπει να εγκρίνουν επίσημα τα μέτρα.

9. Πότε θα αρχίσετε να εφαρμόζετε τα μέτρα;

Η εξομάλυνση του προφίλ αποπληρωμής αναμένεται να ολοκληρωθεί στις αρχές του 2017. Τα τρία σχήματα για τη μείωση του επιτοκιακού ρίσκου θα ακολουθηθούν στο βαθμό που το επιτρέπουν οι συνθήκες στην αγορά και είναι εφικτή η εφαρμογή τους. Η απόφαση για την άρση της αύξησης του επιτοκιακού περιθωρίου για το 2017 προβλέπεται για πριν το τέλος αυτού του έτους.

10. Ποια θα είναι η εξοικονόμηση που θα προσφέρουν στην Ελλάδα αυτά τα μέτρα;

Στο βασικό σενάριο, ο αντίκτυπος αυτών των μέτρων είναι ουσιαστικός και θα μπορούσε να μειώσει σημαντικά το λόγο του χρέους προς το ΑΕΠ αλλά και τις Ακαθάριστες Χρηματοδοτικές Ανάγκες (GFN) για την περίοδο 2017-2060, σύμφωνα με τους υπολογισμούς του ESM.

H ανταλλαγή ομολόγων και το swap επιτοκίων αντιστοιχούν στο μεγαλύτερο μέρος αυτής της μείωσης. Οι δευτερογενείς συνέπειες για τα επιτόκια χρηματοδότησης της Ελλάδας θα είναι ένα επιπρόσθετο όφελος.

Τα βραχυπρόθεσμα μέτρα θα βελτιώσουν την βιωσιμότητα του χρέους της Ελλάδας. Ωστόσο, χρειάζεται προσοχή. Ο αντίκτυπος ορισμένων μέτρων θα εξαρτηθεί από διάφορους παράγοντες πέρα από τον έλεγχο μας. Μεταξύ αυτών είναι οι συνθήκες που θα επικρατούν στις αγορές όσον αφορά το επιτοκιακό περιβάλλον και τη δυνατότητα των υπόλοιπων συμμετεχόντων στην αγορά να ολοκληρώσουν ορισμένες συναλλαγές.

11. Έχουν κόστος τα μέτρα και ποιος θα το πληρώσει;

Το προσαρμοσμένο προφίλ αποπληρωμής δεν αναμένεται να έχει κόστος. Το κόστος της άρσης της αύξησης του επιτοκιακού περιθωρίου θα συνίσταται στα κέρδη που θα απωλέσουν τα κράτη μέλη. Οποιοδήποτε κόστος από τα τρία σχήματα για την μείωση του επιτοκιακού ρίσκου θα βαρύνει την Ελλάδα. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα στην περίπτωση της ανταλλαγής ομολόγων και στο swap επιτοκίων. Αυτά τα βραχυπρόθεσμα κόστη αντισταθμίζονται και με το παραπάνω από τα μακροπρόθεσμα οφέλη του όλου εγχειρήματος για την Ελλάδα.

12. Υπάρχουν άλλα κόστη για άλλα κράτη μέλη του ESM και ειδικότερα για τις τέσσερις χώρες που συμμετείχαν σε προγράμματα διάσωσης;

Όχι. Το Eurogroup έθεσε ως όρο οι συναλλαγές να μην έχουν κανένα άμεσο κόστος για άλλες χώρες.

13. Θα έχει κόστος η ανταλλαγή ομολόγων για τις ελληνικές τράπεζες;

Το σχήμα αναμένεται να είναι ουδέτερο για τις ελληνικές τράπεζες και χρειάζεται τη συγκατάθεση τους για να εφαρμοστεί.

14. Ποιος είναι ο αντίκτυπος της στρατηγικής χρηματοδότησης του EFSF/ESM;

H στρατηγική χρηματοδότησης παραμένει απαράλλαχτη. Οποιαδήποτε αλλαγή στον όγκο χρηματοδότησης για το 2017 θα κοινοποιηθεί σύντομα στις αγορές.

15. Θα σταματήσετε να εκδίδετε τίτλους μικρότερης ωρίμανσης και θα επικεντρωθείτε σε τίτλους μεγαλύτερης διάρκειας;

Όχι, θα συνεχίσουμε να έχουμε παρουσία ως εκδότης χρέους σε ολόκληρη την καμπύλη των αποδόσεων.

16. Γιατί αποφάσισε το Eurogroup να εξετάσει μέτρα ελάφρυνσης χρέους για την Ελλάδα;

Τα μέτρα έχουν σαν στόχο να αντιμετωπίσουν μια ευρύτερη ανησυχία ότι οι μελλοντικές πληρωμές χρέους θα επιφέρουν ένα αθέμιτο βάρος στις δαπάνες, καταπνίγοντας την οικονομία. Οι Ακαθάριστες Χρηματοδοτικές Ανάγκες (GFN), το συνολικό ποσό που δαπανά μια χώρα κάθε έτος σε πληρωμές τόκων και στην αποπληρωμή χρέους που ωριμάζει, είναι το σημείο αναφοράς για την μέτρηση αυτού του βάρους. Το Eurogroup συμφώνησε ότι, σύμφωνα με το βασικό σενάριο, οι Ακαθάριστες Χρηματοδοτικές Ανάγκες της Ελλάδας θα παραμείνουν κάτω από το 15% του ΑΕΠ κατά την μεσοπρόθεσμη περίοδο μετά τη λήξη του προγράμματος και κάτω από το 20% στη συνέχεια.

Advertisements

Written by dds2

Δεκέμβριος 7, 2016 στις 4:58 μμ

Αναρτήθηκε στις Uncategorized

Tagged with , ,

2 Σχόλια

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ο γνωστός οικονομολόγος Χανς Βέρνερ Ζιν χαρακτηρίζει «προπαγάνδα» τα περί προόδου της ελληνικής οικονομίας. Παράλληλα υποστηρίζει ότι χώρες όπως η Βουλγαρία και η Ρουμανία δεν έχουν θέση στην Ευρωζώνη.

    Μιλώντας στη γερμανική ραδιοφωνία (DLF) ο Ζιν καλείται να σχολιάσει την «πρόοδο», την οποία είχαν πιστοποιήσει στο ελληνικό ζήτημα οι υπουργοί Οικονομικών της Ευρωζώνης κατά την τελευταία συνάντησή τους στο Ταλίν της Εσθονίας. Ο Γερμανός οικονομολόγος, ο οποίος επανειλημμένως έχει προτείνει προσωρινή έξοδο από το ευρώ ώστε να βελτιωθεί η ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας μέσω υποτίμησης του νομίσματος, δηλώνει τα εξής: «Όλα αυτά είναι προπαγάνδα. Πρέπει να αναλογιστείτε ότι στην Ευρωζώνη δεν υπάρχει ισορροπία στις σχετικές τιμές: ο Νότος είναι πολύ ακριβός και αυτό πάμε να το αντισταθμίσουμε διογκώνοντας το κρατικό χρέος. Είναι ο απόλυτος κεϋνσιανισμός. Είναι ένα πυροτέχνημα, που συνεχώς τροφοδοτούμε με όλο και μεγαλύτερα χρέη. Σε όλες σχεδόν τις χώρες τις Ευρωζώνης το ποσοστό του χρέους επί του ΑΕΠ όχι μόνο δεν μειώθηκε, αλλά και αυξήθηκε με το σύμφωνο δημοσιονομικής πειθαρχίας που υπερηφάνως διαπραγματευόταν η κ. Μέρκελ το 2012″.

    Η παρέμβαση του γνωστού οικονομολόγου, που μέχρι πρότινος διηύθυνε το Ινστιτούτο Οικονομικών Μελετών IFO του Μονάχου, δεν γίνεται τυχαία. Ο πρόεδρος της Κομισιόν Ζαν Κλωντ Γιούνκερ, μιλώντας την Τετάρτη στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, έδωσε την κατεύθυνση για τα επόμενα χρόνια, δηλώνοντας ευθαρσώς τα εξής: Πρώτον, πρέπει να συνεχιστεί η «έξυπνη εφαρμογή» του συμφώνου σταθερότητας, ώστε να διασφαλίζεται μεν η δημοσιονομική πειθαρχία, αλλά και να μην καταπνίγεται η οικονομική ανάπτυξη. Δεύτερον, ο δρόμος για το ευρώ είναι ανοιχτός για όλα τα κράτη-μέλη που θέλουν να ενταχθούν και εκπληρώνουν τα σχετικά κριτήρια. Τρίτον, στην Ευρώπη έχουμε ένα παράθυρο ευκαιρίας που όμως δεν θα είναι ανοιχτό για πάντα, γι αυτό απαιτούνται άμεσες και στρατηγικές αποφάσεις.

    «Ελλάδα στο τετράγωνο» η Ρουμανία;

    Ο συνδυασμός όλων αυτών των παραμέτρων φαίνεται ότι προκαλεί ανησυχία στους θιασώτες της αυστηρής δημοσιονομικής πειθαρχίας. Επικαλούμενος και πάλι το παράδειγμα της Ελλάδας, ο Χανς Βέρνερ Ζιν υποστηρίζει ότι οι χώρες της νοτιοανατολικής Ευρώπης θα έπρεπε να μείνουν, επί του παρόντος, εκτός ευρωζώνης. «Θέλουν τώρα να βάλουν τη Ρουμανία και τη Βουλγαρία στο ευρώ. Έχω σοβαρές αμφιβολίες γι αυτό. Μιλάμε για μία Ελλάδα στο τετράγωνο. Οι Ρουμάνοι και οι Βούλγαροι έχουν ήδη πάρει πολλά δάνεια σε ευρώ και τώρα θέλουν μία εξασφάλιση γι αυτά, αποκτώντας το δικαίωμα να τυπώνουν και ευρώ…», υποστηρίζει.

    Είναι προφανές ότι ο πρώην επικεφαλής του ινστιτούτου IFO όχι μόνο δεν θέλει τη διεύρυνση της ευρωζώνης, όπως σχεδιάζει η Κομισιόν, αλλά μάλλον θα επιθυμούσε και τη συρρίκνωσή της. Υπενθυμίζει μάλιστα τις παλαιότερες σχετικές εξαγγελίες του υπουργού Οικονομικών Βόλφγκανγκ Σόιμπλε: «Ξέρουμε ότι η ευρωζώνη έχει λάβει πλέον υπερβολική έκταση και περιλαμβάνει χώρες που δεν τα καταφέρνουν με το ευρώ. Όπως είχε προτείνει ο Σόιμπλε το 2015, θα έπρεπε να αναλογιστούμε τη δυνατότητα μίας προσωρινής εξόδου από το ευρώ ώστε να ενισχυθούν οι χώρες αυτές, αντί να τις διατηρούμε στο ευρώ θεσπίζοντας κατ΄αυτόν τον τρόπο μία ένωση μεταφοράς πόρων, στην οποία οι χώρες του Βορρά θα χρηματοδοτούν τις χώρες του Νότου…»

    Αμφιβολίες και για την Ιταλία

    Η σχετική συζήτηση αφορούσε κυρίως την Ελλάδα, αλλά τους τελευταίους μήνες οι εξελίξεις προδιαγράφονται ανησυχητικές και στη γειτονική Ιταλία: πολλές τράπεζες κλονίζονται, η πολιτική κατάσταση στη χώρα παραμένει ευμετάβλητη, οι δημοσκοπήσεις καταγράφουν αυξανόμενη δυσπιστία απέναντι στο ενιαίο νόμισμα. Απαντώντας στο ερώτημα της γερμανικής ραδιοφωνίας, εάν η Ιταλία θα μπορούσε να γίνει ο επόμενος «προβληματικός» υποψήφιος, ο Χανς Βέρνερ Ζιν δηλώνει: «Αναμφίβολα, οι Ιταλοί αρχίζουν να χάνουν τον ενθουσιασμό τους για το ευρώ. Στην πραγματικότητα μόνο ένα κόμμα στηρίζει το ευρώ χωρίς επιφυλάξεις, το Partito Democratico, δηλαδή οι σοσιαλδημοκράτες. Η Forza Italia του Μπερλουσκόνι έχει μιλήσει για παράλληλο νόμισμα, η Λέγκα του Βορρά θέλει αποχώρηση από το ευρώ, το Cinque Stelle τα ίδια. Η Ιταλία βράζει και μην ξεχνάτε ότι έχει και εκλογές του χρόνου…»

  2. Με τίτλο «Η Ευρωζώνη μπορεί να έχει ξανασταθεί στα πόδια της. Αλλά η Ελλάδα;», η βρετανική εφημερίδα Guardian σχολιάζει την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στη χώρα μας.

    Μεταξύ άλλων, και αφού μιλά για τις πρόσφατες επισκέψεις του Γάλλου προέδρου Εμανουέλ Μακρόν και του Ιταλού πρωθυπουργού Πάολο Τζεντιλόνι στη χώρα μας, ο Guardian αναφέρει ότι «το τεράστιο χρέος της Ελλάδας ταλανίζει την οικονομία, την ίδια ώρα που οι απαιτήσεις των πιστωτών για υψηλά δημοσιονομικά πλεονάσματα θεωρούνται μη ρεαλιστικές από πολλούς οικονομολόγους».

    Και συνεχίζει διαπιστώνοντας πως «η κατάσταση στην Ελλάδα δεν είναι τόσο ευοίωνη, όπως μαρτυρά η βελτίωση κάποιων οικονομικών δεικτών. Ίσως φαίνεται ότι τώρα η οικονομία στην Ελλάδα είναι στην καλύτερη κατάσταση των τελευταίων ετών, καθώς τα εργοστάσια επεκτείνουν την παραγωγή και περισσότεροι άνθρωποι βρίσκουν δουλειά. Ωστόσο, μια πιο προσεκτική ματιά αποκαλύπτει ότι η χώρα έχει πληγεί από την οικονομική κρίση, που είδε να χάνει του 25% του ΑΕΠ της. Περισσότερο από το 1/5 των Ελλήνων σε εργασιακή ηλικία και το 45% των νέων είναι εκτός αγοράς εργασίας. Και παρά τις ελπίδες ότι υπάρχει φως στο τέλος του τούνελ της λιτότητας, η πραγματική ανάκαμψη φαίνεται να παραμένει ασαφής».

    «Το πρόγραμμα ιδιωτικοποίησης της Ελλάδας είναι κάτι που πρέπει να ολοκληρωθεί, γιατί μόνο τότε η πιο ταραγμένη οικονομία της Ευρωζώνης θα βρεθεί στις αρχές της ανάκαμψης», συνεχίζει το δημοσίευμα. «Παρά τα σημάδια ανάπτυξης, καθώς η Ελλάδα είχε επί δύο συνεχή τρίμηνα ανάπτυξη 0,7% φέτος για πρώτη φορά από το 2006 και έκανε μια επιτυχημένη δοκιμαστική επιστροφή στις αγορές, οι ξένες επενδύσεις ταλανίζονται από τη γραφειοκρατία και την αντίσταση που βρίσκουν από πολιτικές αποφάσεις. Πάντως, τα καλά νέα για πολλούς είναι ότι ο Έλληνας πρωθυπουργός είναι πλέον πιο πραγματιστής, αφού αποδέχεται περισσότερο τις πολιτικές ενίσχυσης της ελεύθερης αγοράς, ανακοινώνοντας ότι θα εποπτεύει ο ίδιος προσωπικά το ταμείο ξένων επενδύσεων καθώς είναι το κλειδί για την ανάκαμψη της οικονομίας και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας».

    Σχολιάζοντας την κρίση χρέους και το πώς τη διαχειρίστηκαν οι ελληνικές κυβερνήσεις, ο Guardian αναφέρει ότι «από τότε που ξέσπασε η κρίση χρέους, διαδοχικές κυβερνήσεις -οι οποίες χτυπήθηκαν με μανία για τις περικοπές των μισθών, τις μειώσεις των συντάξεων και τις αυξήσεις των φόρων- προσπάθησαν να αποκαταστήσουν την υποστήριξή τους χρησιμοποιώντας ένα αφήγημα ανάκαμψης και επιτυχίας. Με τον ΣΥΡΙΖΑ να πέφτει μέχρι και στο 16% στις δημοσκοπήσεις, ο Τσίπρας αποδεικνύει ότι δεν είναι διαφορετικός από τους υπόλοιπους, μιλώντας για την πτώση της ανεργίας κατά 7 ποσοστιαίες μονάδες από το 2015, για το άλμα 7,5% στις εξαγωγές και για ένα σημαντικό έτος για τον τουρισμό. Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ξένες επενδύσεις αποδυναμώνουν αυτό το αφήγημα, με πολλούς να πιστεύουν ότι η ανάκαμψη μπορεί να εξασφαλιστεί μόνο εφόσον ο πρωθυπουργός της Ελλάδας αντιμετωπίσει την εδραιωμένη αντίσταση που υπάρχει μέσα στο δικό του κόμμα. Η ανεργία των νέων εξακολουθεί να είναι στο 45%, ενώ το χρέος της χώρας ύψους 300 δισ. ευρώ είναι ένα μη βιώσιμο ποσοστό 180% του ΑΕΠ».

    Και καταλήγει, με ιδιαίτερα δηκτικό τρόπο, η βρετανική εφημερίδα: «Σε αντίθεση όμως με τους προκατόχους του, ο Τσίπρας έχει λάβει πρωτοφανή υποστήριξη από συναδέλφους του ηγέτες της ΕΕ. Οι τελευταίοι γνωρίζουν ότι μόνο ένας αριστερός θα μπορούσε να περάσει την εξοντωτική λιτότητα που ζητήθηκε από τους Έλληνες και τώρα είναι απελπισμένοι να αποδείξουν ότι, πέρα ​​από την αδυσώπητη παρακμή, η Ευρώπη επιστρέφει – με το πιο αδύναμο μέλος της ακόμα στις τάξεις της».


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: