περιβάλλον και πολιτική

Λίγες σκέψεις και ένα όνειρο (για τις παραμονές που ζούμε)

with one comment

Λίγες σκέψεις και ένα όνειρο (για τις παραμονές που ζούμε)

Μέρες που είναι να πω και ‘γω τον λόγο μου. Έχει δεν έχει σημασία, έχω δεν έχω ακροατές και αναγνώστες. Αν είναι για καλό θα πάρει τον αργό του δρόμο. Και αν είναι ανόητος και κακός θα χαθεί στη σκόνη της ανυποστασίας της οντολογικής του ποιότητας.

Σκέψη πρώτη:
Φαντάζεστε το πρωί εκείνο που ξύπνησαν τον δικτάτορα για να του ζητήσουν κατά βάθος διομολογήσεις, υποχωρήσεις και ανοχή σε πολύ μικρότερης χωρικής και οικονομικής αξίας πράγματα, να μην μπορούσε να απαντήσει άμεσα, αλλά να χρειαζόταν μια πεντάμηνη περίοδος διαπραγματεύσεων με τους Ιταλούς; Τι θα απαντούσε στο τέλος των διαπραγματεύσεων; Και μαζί του ο υπερήφανος λαός που είπε κατά την προοδευτική αντίληψη της ιστορίας το «ΟΧΙ» τι θα έλεγε τότε, μετά από πέντε μήνες διαπραγματεύσεων; (… όχι μέχρι την Παραμυθιά λίγο πιο κάτω… όχι λίγο πιο πάνω … δώστε μας και εκείνο το λιμάνι … το μισό … όχι ολόκληρο κλπ κλπ).

Σκέψη δεύτερη:
Ο αρχιεπίσκοπος της ελλαδικής εκκλησίας μίλησε. Δεν μας έφτανε ο (σχεδόν γραφικός) Χριστόδουλος με τις ταυτότητες. Τον αδικώ βέβαια γιατί το κείμενο του είναι καλό και είναι και έξυπνο πολύ. Λέει αυτό που θέλει να πει, ταυτοχρόνως όμως κρατάει και αποστάσεις, παρουσιάζει σολομώντεια σοφία. Και βέβαια μας το λέει, μιλάει ως απλός ιερέας, ας πούμε ως απλός πολίτης. Άλλωστε είναι δεν είναι και κάτι τέτοιο;
Ε λοιπόν όχι. Δεν είναι και κάτι τέτοιο. Πρώτα και κύρια είναι μοναχός. Δεύτερον είναι άνθρωπος της εκκλησίας. Πρέπει να βλέπει τον κόσμο με άλλα μάτια. Κανονικά έπρεπε να βρίσκεται στο μοναστήρι του προσευχόμενος. Τα λόγια του δεν μας χρειάζονται. Η προσευχή του θα ήταν πιο πολύτιμη. Και θα έπρεπε και ως αρχαιολόγος (νομίζω) να έχει καλύτερη ιστορική μνήμη. Και κρίση. Ούτε το 1204 είναι μακρινό, ούτε η Φεράρα-Φλωρεντία, ούτε τα διλήμματα με τα φέσια και τις τιάρες.
Στην ορθοδοξία δεν πρεσβεύουμε τον καισαροπαπισμό. Ως εκ τούτου η μόνη αποδεκτή δράση από τους ορθόδοξους ιερωμένους, μπορεί να είναι μόνο αυτή των ματωμένων ράσων. Και όχι των ευφυών διλημμάτων που δεν θέλουν να πάνε οι θυσίες μας χαμένες.
Η χριστιανική πραγματικότητα σε θυσία δεν στηρίζεται; ΄Η μήπως στηρίζεται στην έγνοια για την επιτυχία αυτής της θυσίας;

Σκέψη τρίτη:
Είδα ένα όνειρο προχθές το βράδυ. Αληθινά το είδα δεν το λέω έτσι. Τον έλληνα πρωθυπουργό, τον κ. Τσίπρα να μιλάει σε κόσμο. Κάποια στιγμή αισθάνθηκε κουρασμένος, μια αδιαθεσία, δεν μπορούσε να συνεχίσει. Αναγκάστηκε να αποσυρθεί. Βρήκανε κάποια δικαιολογία. Ο κόσμος που ήταν συγκεντρωμένος και του μιλούσε (σε κάποια πλατεία) ήταν πολύς. Έδειξε κατανόηση που ο πρωθυπουργός ήταν κουρασμένος και έπρεπε για λίγο να πάρει μια ανάσα. Ο πρωθυπουργός και οι δικοί του άνθρωποι, αφού μάλλον συνήρθε ο πρωθυπουργός, άρχισαν να ψάχνουν να βρουν τι θα πουν για να δικαιολογήσουν την αδιαθεσία και το σταμάτημα της ομιλίας. Καθυστερούσαν πολύ λέγοντας το ένα και το άλλο.
Όταν με το καλό ξαναβγήκε ο πρωθυπουργός για να συνεχίσει την ομιλία του στον συγκεντρωμένο κόσμο, ο κόσμος που είχε μείνει ήταν λίγος πια. Πολύ λίγος. Η συγκέντρωση ήταν πια απογοητευτική. Ο πρωθυπουργός άρχισε να έχει αγωνία. Τι να πει και σε ποιους πλέον. Με την αγωνία του ξύπνησα και εγώ.

Σκέψη τέταρτη:
Από την όλη κατάσταση δεν θα βγει κάτι καλό. Ούτως ή άλλως. Δεν θα βγει κάτι εύκολο ή κάτι ανώδυνο. Πιθανά να μην μπορεί να βγει και κάτι άμεσα ορθό. Ένα έχει σημασία. Στο βάθος του ιστορικού χρόνου, στο εσωτερικό των συνειδήσεων να γίνει αυτό που θα δώσει στον βαδισμό του λαού μας και του καθενός μας την συν-πορεία με αυτή την υποσχημένη αργή μα βέβαιη πορεία του τίτλου του αγαπημένου μου βιβλίου: «Αργά βαδίζει ο Χριστός»…

Σκέψη πέμπτη:
Μπορούν τα πρόσωπα να διαλεχθούν, μπορούν τα πρόσωπα να συνομιλήσουν, μπορούν τα πρόσωπα να επαναστατήσουν και να συντροφέψουν, μέσα από κοινωνικά δίκτυα, διαδικτυώσεις, facebook κλπ. Μπορούν να βαθαίνουν οι ανθρώπινες σχέσεις έτσι ώστε να μπορεί να φτάσουν στο «πρόσωπο προς πρόσωπο» μέσα από κατασκευές που ακόμη και γλωσσικά αγνοούν την έννοια πρόσωπο (φυσικά face είναι εντελώς διαφορετικό του πρόσωπο).
Θα αλλάξει τόσο ο κόσμος μας με αυτά όσο και στην πρόσφατη αραβική άνοιξη…

Σκέψη ακροτελεύτια:
Πλέον είναι αδύνατη λύση και πορεία με αυτή την Ευρώπη. Ο λόγος είναι απλός, βαθύτατα οντολογικός και ακραία ψυχολογικός: Οι Ευρωπαίοι όχι απλώς έχουν αποχριστιανιστεί. Αλλά πολύ περισσότερο πλέον δεν μπορούν να ανέχονται την ύπαρξη και την υπόσταση ανθρώπων, εθνών, προσώπων, τρόπων που είναι αντίθετοι με αυτό.
Αυτό είναι πλέον ένα τεράστιο πολιτισμικό γεγονός που με τίποτε δεν μπορεί να αλλάξει ή να αλλάξει εύκολα και γρήγορα. Και επειδή αυτός ο άλλος τρόπος ταράζει το βάθος της συνείδησής τους δύο πράγματα μένει να κάνουν: ή να διώξουν μακριά από την ύπαρξη τους αυτή την άλλη ύπαρξη που τόσο τους ταράζει ή να αλλάξουν την υπόσταση αυτής της άλλης ύπαρξης.
Και τα δύο τα αποπειρώνται επί του σημερινού ελληνισμού. Είναι υποχρεωμένοι να το κάνουν αυτό για τον δικό τους εαυτό. Δεν μπορούν να συνυπάρξουν με κάτι που θα ταράζει τόσο βαθιά το είναι τους.
Και αυτό το κάτι είμαστε εμείς. Οι αριστεροί ή ακροδεξιοί ή άθεοι ή τεμπέληδες ή καθυστερημένοι κλπ κλπ Έλληνες.

Αυτό είναι το διακύβευμα των ημερών που ζούμε!

Δημήτριος Δούκα Σουφλέρης

Εγράφη την μεγαλύτερη ημέρα του 2015
Αφιερωμένο στους ΔΚΣ και ΣΔΣ και στην κόρη μου που είχε γενέθλια
Advertisements

Written by dds2

Ιουνίου 21, 2015 στις 5:18 μμ

Αναρτήθηκε στις Uncategorized

Tagged with ,

Ένα Σχόλιο

Subscribe to comments with RSS.

  1. […] λόγου στην δημόσια συνθήκη του να είμαστε πολίτες. [2] Λίγες σκέψεις και ένα όνειρο (για τις παραμονές που ζού… [3] Κατά κάποιον τρόπο με το ΟΧΙ και την υπόθεση του […]


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: