περιβάλλον και πολιτική

Αρχιτεκτονική κλπ

leave a comment »

Ιστορία μιας θρυλικής πολυκατοικίας

polukatoikia1-thumb-large

28-5-2017, πηγή: http://www.kathimerini.gr/911361/…polykatoikias

Τα χρόνια περνούν και κανείς πλέον από τους δημιουργούς, κατασκευαστές ή παλαιούς ενοικιαστές της πολυκατοικίας Ζαΐμη 1 και Στουρνάρη δεν ευρίσκεται εν ζωή. Για τον λόγο αυτόν και με αφορμή την ανάρτηση στην ιστοσελίδα http://www.inexarchia.gr της εμπεριστατωμένης έρευνας της αρχαιολόγου Σοφίας Σταυριανοπούλου, που αναφέρεται στην εν λόγω πολυκατοικία, σκέφτηκα ότι θα ήταν κρίμα να μην αποτυπωθούν και να μη γίνουν γνωστά τα γεγονότα που σημάδευσαν την πολυκατοικία και τους ενοίκους της, την 12η Δεκεμβρίου 1944, όπως εγώ τα έζησα στην παιδική μου ηλικία.

η συνέχεια στο http://www.kathimerini.gr/911361/…polykatoikias


Κατοικώντας τα ερείπια της Μάνης

Πειράματα ελιγμών επιβίωσης.

26 Φεβρουάριος, 2016, πηγή: http://www.greekarchitects.gr/gr/..-id10742

Φοιτήτρια: Κουμαριανού Ελεάννα
Επιβλέπουσα καθηγήτρια: Γαβρήλου Έβελυν
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών
Ημερομηνία παρουσίασης: Ιούλιος 2015

Η διπλωματική μου εργασία «Κατοικώντας τα ερείπια της Μάνης-πειράματα ελιγμών επιβίωσης» αναζητά μεθόδους επέμβασης στα αρχιτεκτονικά κατάλοιπα της υπαίθρου και πως θα μπορούσαν να κατοικηθούν – επαναχρησιμοποιηθούν. Η πρόταση μου είναι η δημιουργία μια ξύλινης κατασκευής που εισέρχεται μέσα στις ερειπωμένες πυργοκατοικίες. Είναι ξύλινη και φιλική προς το περιβάλλον και τον άνθρωπο, με low tech προδιαγραφές και δυνατότητα αποσυναρμολόγησης. Η έννοια της ενεργοποίησης των ερειπωμένων πυργοκατοικιών είναι καθοριστική για την ανάδειξή τους, εμπεριέχει την βιωματική εμπειρία του χρήστη μέσα στο κτίσμα άρα και με την Μάνη και διαμορφώνει δεσμούς με το παρελθόν.

Η διπλωματική μου εργασία «Κατοικώντας τα ερείπια της Μάνης» αναζητά μεθόδους επέμβασης στα αρχιτεκτονικά κατάλοιπα της υπαίθρου και πως θα μπορούσαν να κατοικηθούν – επαναχρησιμοποιηθούν. Στις αρχιτεκτονικές μου σπουδές με γοήτευε ιδιαίτερα η ενεργοποίηση εγκαταλελειμμένων, ανενεργών χώρων. Επειδή είχα ακούσει ότι η Μάνη έχει άφθονους ερειπωμένους πύργους αποφασίζω να πάω και να διερευνήσω την περιοχή. Κάνοντας επιτόπια έρευνα ανακαλύπτω έναν μεγάλο αριθμό πετρόκιστων ερειπωμένων κτισμάτων, πύργων, πυργοκατοικιών, κάστρων, εκκλησιών αλλά και αποκατεστημένους πύργους και σύγχρονες απομιμήσεις πυργοκατοικιών.

ολόκληρο στο: http://www.greekarchitects.gr/gr…742


 

Οι λουτροπόλεις του 19ου και των αρχών του 20ου αιώνα

Τόποι θεραπείας, κοινωνικής συνεύρεσης και αναψυχής. (ερευνητική εργασία)

16 Ιανουάριος, 2015, πηγή: http://www.greekarchitects.gr…B1-id9520

Φοιτητές : Νικολάου-Αλαβάνου Ευαγγελία, Νικολοπούλου Γεωργία
Επιβλέπων Καθηγητής: Γεωργία Μαρίνου
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών
Ημερομηνία παρουσίασης : Φεβρουάριος 2012

Το φαινόμενο των ευρωπαϊκών λουτροπόλεων διαμορφώνεται στα τέλη του 18ου αιώνα και κορυφώνεται τον 19ο και στις αρχές του 20ου. Η διπλή φύση της λουτροθεραπείας, όπως αυτή εξηγείται από τις έννοιες της ίασης και της αναψυχής, αναζητά και τους χώρους έκφρασής της. Σκοπός της προσέγγισης, θα είναι η διερεύνηση της φιλοσοφίας των λουτροπόλεων και πώς αυτή εκφράστηκε πολεοδομικά και αρχιτεκτονικά και αντίστροφα, πώς οι αρχιτεκτονικές αναζητήσεις της περιόδου βρίσκουν έκφραση στις λουτροπόλεις.

Η ανάδειξη όχι μόνο του θεραπευτικού, αλλά και του ψυχαγωγικού χαρακτήρα της λουτρικής ιεροτελεστίας και επομένως των ιαματικών πηγών θα μπορούσε να αποτελέσει στοιχείο κοινωνικής παροχής, που θα εξασφάλιζε τη λειτουργία και την προστασία τους, ως φυσικό και πολιτιστικό πλούτο. Οι τοπικές κοινωνίες θα αποκτούσαν τη δυνατότητα ανάπτυξής τους και επαναφοράς της αίγλης τους , ως τουριστικοί προορισμοί, δίνοντας ευκαιρία σε ανθρώπους να επισκεφθούν τους τόπους των λουτροπόλεων και να έρθουν σε επαφή με την αξία της φύσης και την αναψυχή που μπορεί αυτή να προσφέρει.. Οι βάσεις για έναν «ευγενή» τουρισμό, θα ετίθεντο ξανά και αυτή τη φορά, μέσω της επιδίωξης αναβίωσης τρόπων συνεύρεσης και κοινωνικής χαλάρωσης, που θα αξιοποιήσουν το φυσικό πλούτο της χώρας.

Δείτε την εργασία σε pdf (62 σελ.) ΕΔΩ ή στο http://www.greekarchitects.gr…B1-id9520


 

127.14 Υγρότοπος Βουρκαριου Μεγάρων. Προστασία και ανάδειξη

Διαμόρφωση πάρκου και σχεδιασμός κέντρου περιβαλλοντικής ενημέρωσης.

14 Ιανουάριος, 2015, πηγή: http://www.greekarchitects.gr/…

Φοιτήτρια : Μαρία Παπαφράγκου
Επιβλέποντες καθηγητές :  Σταύρος Γυφτόπουλος , Ρένα Κλαμπατσέα
Σύμβουλοι καθηγητές :  Μπούκη Μπαμπάλου, Βασίλης Τσούρας
Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών ΕΜΠ
Ημερομηνία παρουσίασης : Φεβρουάριος 2014

Η παρούσα διπλωματική εργασία προσπάθησε να προσεγγίσει την ευαίσθητη περιοχή του όρμου Βουρκαρίου και μέσα από την ανάλυση των ιδιαίτερων μορφολογικών της χαρακτηριστικών, να προτείνει τις κατάλληλες επεμβάσεις έτσι ώστε να προστατευθεί από τις ανθρωπογενείς οχλούσες δραστηριότητες αφενός, και αφετέρου να αναδειχθεί σε πόλο έλξης τόσο για τους κατοίκους της περιοχής, όσο και για την ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Αττικής.

Βασική αρχή για το σχεδιασμό αποτέλεσε η προστασία της ορνιθοπανίδας από ανθρώπινες οχλήσεις και ο σεβασμός του τοπίου και του ιδιαίτερου χαρακτήρα του.

ολόκληρο στο: http://www.greekarchitects.gr/…


 H μοναξιά του υπουργείου Παιδείας

«Η αρχιτεκτονική διαιωνίζει και εξυμνεί κάποιο πράγμα. Γι’ αυτό δεν μπορεί να υπάρχει αρχιτεκτονική όταν δεν υπάρχει κάτι που να αξίζει τον κόπο να εξυμνηθεί». Λ. Βιτγκενστάιν

του Τάση Παπαϊωάννου
Αρχιτέκτων, καθηγητής Σχολής Αρχιτεκτόνων ΕΜΠ

15 Ιανουάριος, 2015, απόσπασμα από το:  http://www.greekarchitects.gr/gr/%…id9647

…Ομως κάθε σημαντικό δημόσιο κτίριο σ’ ένα δημοκρατικό πολίτευμα, πόσο μάλλον το υπουργείο Παιδείας, οφείλει να βρίσκεται στο κέντρο της πόλης, να είναι ανοιχτό και φιλικό προς τον πολίτη. Να αισθάνεται κάποιος, όταν εισέρχεται στους χώρους του, ότι βρίσκεται σ’ ένα οικείο περιβάλλον. Σ’ ένα περιβάλλον που πρέπει να σέβεται, αλλά κυρίως να τον σέβονται και να τον εξυπηρετούν. Εκεί μαθητές, φοιτητές, γονείς, δάσκαλοι και καθηγητές μπορούν να απευθυνθούν προκειμένου να λύσουν τα προβλήματά τους. Να διεκδικήσουν καλύτερες συνθήκες εκπαίδευσης, εργασίας, μάθησης, έρευνας…

Written by dds2

Ιανουαρίου 15, 2015 στις 12:43 μμ

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: